18 Mayıs 2011 Çarşamba

Ucuz lokantalar rehberi No1: Casablanca, Ankara

İnternette bir yemek furyasının varlığı dikkatimi çekiyor, interaktif sözlüklerde uzun zamandır var olan, yeni yeni bloglara da sıçramış olan bir furya ve Vedat Milor bu furyaya bir şekilde gaz veriyor.

İnteraktif sözlüklerin genel kullanıcı kitlesi orta sınıf gençlerinden oluşan, e steril bir kitle olduğu için, gidilen mekanların genel fiyat aralığını 10-14 liralık yemekler oluşturuyor. 30 liralık yemeklerin menülerde olduğu yerler bile çarpıyor gözüme zaman zaman, üzülüyorum. Zihniyeti olacak o kadar'lar ve yetmiş-seksen kuşağı yeşilçam filmleriyle düğüm düğüm olmuş bir tek maaş öğretmen çocuğu olarak bunları gördükçe üzülüyorum.
Aklıma kemal sunal'ın haşlanmış patates yediği, şefinin kebap yediği sahne geliyor.

Ankarada yaşıyorum, hayatımda sanırım üç veya dört defa Tunalı caddesine gittim. Övünerek söyleyebilirim ki, orada hiç yemek yemedim. Park caddesi (adını yeni yeni duyuyorum, yeni gözde mekan) ile hiç bir ilişkim olmadı, sanırım yanından bile geçmişliğim yok. Arjantin caddesini bir kere uzaktan gördüm. Ve burger king, mcDonalds gibi restoranların da pahalı olduğunu düşünüyorum. Etin kilosunun 18 lira olduğu bir yerde, 200 gram et yemek için 15 lira para ödemenin bir nevi "sınıfa hakaret" olacağını düşünen bir garip ademoğluyum.

Gelelim mevzunun aslına; kızılayda, orada burada tadı güzel, ucuz yemekler satan fakat hijyenik olmayan, kötü servisi olan, kısaca "lüks" kısımları törpülü bildiğim bazı mekanları sizinle paylaşacağım. Mekanlarda kullanılan etlerin et olduğuna canı gönülden inanıyorum, zira aşağı yukarı yedi yıldır buralarda yiyorum yemeğimi. Aklıma geldikçe, mekanlara uğradıkça yazacağım, şimdilik ilk yazacağım yerin resmi, kesin bilgisi olmayacak, mazur görün.
Casablanca Cafe
Haritada şöyle görünüyor: Casablanca

Yine de küçük bir açıklama geçmek gerekirse; uzay internet kafenin hemen yanı, ziraat bankasından iç tarafa doğru girdiğinizde (köprü tarafından) solda kalıyor. Sakarya tarafından gelirseniz, sakaryanın bitişindeki o üst geçitten sağa döneceksiniz, sağınızda kalacak.

Benim Casablanca'ya gitmeye başlamam lise zamanına rastlar, tüm tavuğu o zaman altı liraya yerdik. Gittiğimde genelde kızarmış tavuk yiyorum, size de onu öneririm, ama dönerin tadı da kötü değil, lahmacunun da gideri var bence.

Tüm tavuk şimdi 11 lira. İki kişi giderseniz şöyle bir çakallık yapmanızı öneririm, bir tane tüm tavuk alıp (zaten girişte kasadan alıyorsunuz, ondan sonra ordaki fişle olayı hallediyorsunuz) hazırlayan abiye "abi yarım yarım yap" derseniz iki tabak hazırlıyor, patatesiyle, pilavıyla güzel bi yemek oluyor beş buçuk kaada, küçük çaplı bir ziyafet çekiyorsunuz. Tavuğun dışı nar gibi kızarıyor. Kullandıkları tavukların yağlı olması tavuklara tat katıyor, bilen bilir yemeğin en güzel kısmı yağıdır.

Onun dışında, iki lahmacun 3 lira ve çift lavaşa tavuk döner de 2.5 lira.

Bir de kampanyalı günlerden bahsetmem lazım, kampanya günlerinde o güne özel yemek daha ucuz, cuma günleri tavuk iskender 3.5 liraydı sanırım, bence güzel.

Menülerde "bardak kola" diye bir tabir geçiyor, kullandıkları kola kola turka. Benim için o açıdan da problem yok, ama problem yapacak arkadaşların bilgisine olsun dedim.

Bir de yemeği bitirdiğinizde çay isterseniz ikram ediyorlar. Özellikle istemeniz lazım yalnız, yoksa vermiyolar direk. İkram etmeseler de çay 1 lira. Türk kahvesi de 2.5 lira.

Hiç değilse gidip içindeki eski Humprey Bogart posterlerine bakılmalı, benim notum on üzerinden baya yüksek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder